Yoho National Park

8 juli 2023 - Yoho, Canada

Na de lakes rijden we naar Kicking Horse Campground in Yoho NP, een half uurtje rijden.  Yoho betekent ontzag/bewondering/respect in de inheemse taal.  Dat is exact wat je voelt in het piepkleine dorpje tussen 28 toppen van meer dan 3000 meter.
Onze campground ligt aan de Kicking Horse River dus we slapen heerlijk met het geluid van de wilde rivier op de achtergrond.
De volgende dag vertrekken we na een rustige ochtend naar de Wapta Falls.  Deze waterval is wat uit de richting en je moet wat moeite doen om er te geraken.  Daardoor wordt ze minder bezocht, prima dus volgens ons. :-)  Ze is niet heel hoog maar zo breed als de rivier zelf, zo'n 150 meter en het leukste is dat je tot vlakbij de waterval kan.  Heerlijk verfrissend op zo'n warme dag.
Nadien maken we nog een stop bij Emerald Lake waar we kano's willen huren maar helaas is het verhuurhuisje al gesloten die dag.
Terug op de campground genieten we van ribbetjes met een patatje op de firepit en een zalige zomeravond.
Morgen trekken we verder op 2 daagse langs de Icefields Parkway.
See ya!!

Bjorn, Vanessa, Mill & Lou

1. Bobo:
    11 juli 2023
    Ni normaal dees. En onze camper boykes kennen het reilen en zeilen vd camper ook al, alhoewel ik toch weer opmerk wie er het hardst werkt🤣🤣😅
    See you at the next blog
  2. Laura:
    12 juli 2023
    Prachtig! Die watervallen ga ik onthouden ;-)
  3. Bonneke&Vokke:
    12 juli 2023
    Een toezichthouder moet er ook zijn he Mill👌😁
  4. Greta Derudder:
    12 juli 2023
    Met jullie camper rond toeren , zo veel te zien bijna ogen tekort, maar alles opnemen van deze mooie natuur.
  5. Patrick Dedrie:
    12 juli 2023
    Dat zal wel deugd gedaan hebben bij die waterval , amaai zo'n brede , best dat je langs de weg nog kunt laden hé.....
    Vele groetjes van ons allen en hier alles met de familie.
    Steven had al gevraagd , waar blijven die blogs ? maar ja ...die wifi hé
  6. Fam Rulmonde - Vivet:
    18 juli 2023
    De camper heeft geluk dat hij mag meegenieten. Jullie zorgen er goed voor!
    Toch even paniek gehad toen jullie zo lang zonder wifi waren, ondanks dat we op de hoogte waren! :-)
    Hopelijk ontmoeten jullie nog veel nieuwsgierige diertjes.

Many hugs!