Campbell River - deel 1

19 juli 2023 - Campbell River, Canada

Deze ochtend vertrekken we vroeg vanuit Whistler voor een rit van 2 uur langs de prachtige Sea to Sky Highway naar de ferry in Vancouver.  Deze ferry brengt ons naar Vancouver Island, een eiland bijna zo groot als Nederland dat langs de zuidkust ligt van British Columbia.  Als we in het laadruim van de boot zijn gereden moeten we onze camper verlaten en hebben we gedurende 1.5 uur prachtige zichten op het dek.  Aangekomen in Nanaimo maken we eerst een stop bij de supermarkt en rijden daarna door naar Campbell River, onze verblijfplaats voor de komende dagen.
Onze campground is hier Salmon Point resort.  Eens aangekomen zien we dat dit een prachtig plekje is aan het water (Strait of Georgia) met in de verte de bergen van de vele eilandjes.  Naast de fantastische ligging heeft deze campground ook wel wat extra's zoals een zwembad en een pooltafel wat de jongens natuurlijk geweldig vinden.
De volgende dag hebben we in de namiddag een Whale Tour geboekt.  We gaan 4 uur het water op in een zodiac.  Eerst zien we een aantal zeeleeuwen op een grote boei.  Het is er constant vechten om een plekje met veel lawaai, grappig om te zien!
Vlakbij zien we net een staart van een bultrug ondergaan maar na die duik zien we hem niet meer terug.  Daarna spotten we 7 orka's wat echt fantastisch is om te zien!  We volgen ze een tijdje vanop afstand, de regels hieromtrent zijn erg streng!
Na een tijdje varen we naar het 'leefgebied' van de bultruggen.  We zien enkele 'blows' die tot 3 meter hoog gaan en erg luid zijn op het stille water.  Ze duiken om te eten en te rusten dus foto's hebben we er niet van kunnen maken maar wat een mooie ervaring.
De volgende dag nemen we een rustdag.  We blijven op onze campground, wandelen een kleine trail langs het water, genieten van het mooie weer, het zwembad, de views en maken praatjes met onze Canadese buren.  Hier verblijven bijna allemaal mensen die op het eiland wonen en hier met vakantie zijn.  Ze zijn allemaal erg vriendelijk en ze lenen ons hun plaatselijke spelletjes, zoals cornhole en ladder ball.
We nemen ook eens een kijkje bij de vissers want er is een haventje in de campground en het is hier een komen en gaan van vissers met hun buit, grote zalmen.  Ze laten ons graag zien hoe ze de vis versnijden en Lou mag er zelfs mee op de foto wat hij supercool vond!
Zoals gezegd hebben we onze reisplannen aangepast door de onverwachte wegenwerken naar de andere kant van het eiland.  We plannen dus alvast 1 nacht extra in Campbell River, the salmon capitol of the world.

See ya!

B & V – M & L

1. Goedele Plovie:
    21 juli 2023
    Weer unieke ervaringen die jullie altijd zullen bij blijven ❤️
    @Vannes: wat een organisatie! Bijzonder knap gedaan!
  2. Bobo:
    21 juli 2023
    Jullie zitten precies in een documentaire 😍wat een pracht, ik word er helemaal happy van. Die orka's, bangelijk. Dit is vanuit het Belgenland Wauw wauw wauw... Ongelooflijke ervaring en te weten dat jullie dit helemaal zelf hebben georganiseerd. Dikke duim 👍👍👍
    Ook zo tof dat we dit mee kunnen volgen. Nu toch wel jaloers zene 🤣
    Dikke knuffie's en tot de volgende.
  3. Bompi:
    21 juli 2023
    Bompi vind dit ongelooflijk prachtig👌👌👌😜😜😜😜
  4. Wenneke:
    21 juli 2023
    Amai… in zo’n smal bootje tussen de orka’s en andere zeebeesten … brrr … ik zou toch effe panikeren. Gelukkig zijn jullie stoere avonturiers!!! Zalig die verhalen en bijhorende foto’s! We want more!!!!
  5. Laura:
    21 juli 2023
    👌weer prachtige foto’s en prachtige ervaringen!!
  6. Bisschop Gustaaf:
    22 juli 2023
    ik val misschien in herhaling maar we kunnen niet anders zeggen dat het weeral toffe fotokes zijn,zo prachtig dus ik denk voor jullie moet het nog prachtiger zijn om het te ontdekken allemaal!!Blij voor julie dat je dat met jullie kids kunt doen want is niet weg gelegd voor iedereen!Zal een hele voorbereiding geweest zijn om het allemaal op punt te stellen,en natuurlijk afwachten of het allemaal wel zo zal zijn!!Mar ik denk wel dat het zo is!Prachtig in 1woord!groetjes vanuit Deurne
  7. Greta Derudder:
    22 juli 2023
    Terug mogen meekijken op jullie avontuur is heel leuk. Wat jullie allemaal beleven is in enkele woorden niet uit te drukken alsook het zien van deze prachtige Canadese reis. Vele groetjes vanuit de Westhoek hihi.
  8. Patrick Dedrie:
    22 juli 2023
    Mooie foto' s , en heeft de vis gesmaakt van Lou? En de krap op de barbeqeu ! Mill zal mooie verhalen hebben voor op school , en wat een organizatie zeg !! Proficiaat dat jullie het goed stellen , hier op thuisfront alles goed , geniet jullie maar.
  9. Diane vivet:
    22 juli 2023
    Wat mooi. Elke dag nieuwe avonturen .zalig we genieten ermee van.

Groetjes tante diane 🌹