Clinton to Whistler

16 juli 2023 - Whistler, Canada

Na een rustige morgen vertrekken we richting Whistler. De rijtijd is te lang om dit in één keer te doen dus maken we een tussenstop in Clinton waar we op Clinton Pines overnachten. Een hele nette campground met 20 plaatsen waar we hartelijk ontvangen worden door het koppel dat dit uitbaat. We lopen eerst eens door Clinton. Hier lijkt de tijd te zijn blijven stilstaan. Het is niet moeilijk je hier een straat in te beelden met saloons en karren met paard. :-)

De eigenaar 'big H', een voormalig fisherman, baat in het weekend zijn kraampje uit met verse Fish & Chips. Hier schuiven we graag 's avonds aan :-) . Verse heilbot in eigengemaakt beslag met frietjes en verse tartaarsaus, superlekker! Ook veel locals komen hiervoor langs, een beetje zoals onze frituur denken we :-)

Sinds we uit Clearwater vertrokken zijn, hebben we ook de rook van de vele bosbranden achter ons gelaten. Het is dus een feest om de volgende dag onder een blauwe hemel langs een prachtige weg naar Whistler te rijden. We rijden 230 km maar door de vele bochten door de bergen doen we hier zo'n kleine 4 uur over.

In de late namiddag nemen we in Whistler de gondola naar Blackcomb Mountain van waaruit je met de 'peak2peak' kan oversteken naar Whistler Mountain. Hier bevindt zich de Cloudraker Skybridge en heb je prachtig uitzicht op alle omringende bergen.

In Whistler verblijven we op Riverside Resort voor 2 nachten. Een prima maar geen bijzondere camping met kleine plekken maar op wandelafstand van het centrum.

De laatste dag in Whistler regent het in de voormiddag dus we slapen uit en nemen even de tijd om onze reisroute wat aan te passen op Vancouver Island want we hebben bericht gekregen dat er op onze geplande route urenlange files ontstaan omdat ze aan een weg moeten werken door een eerdere bosbrand (http://www.drivebc.ca). Hier hebben we geen zin in en aan de hand van enkele tips van locals bekijken we andere opties waarover later meer. In de namiddag flaneren we wat door Whistler.

Morgen vertrekken we op tijd om de ferry op te gaan richting Vancouver Island...

Zin in!!!! :-)

bye, see you later

B & V, M & L

1. Patrick Dedrie:
    17 juli 2023
    Man, man , waar jullie allemaal reizen , prachtig zeg , wat een organisatie , geniet maar met volle teugen van de reis , Mill en Lou kunnen hun hartje ophalen zeker !! Grts van tante Annie en nonkel Filip en de kinderen.
  2. Bobo:
    17 juli 2023
    Leuk jullie weer tegen te komen 👌😜alles is er zo te zien wel erg Big. De broodjes, de campers met wagen 🤓, de brug (waar ze mij ni op krijgen🤢)
    Wel weer knappe foto's om een paar keer terug te kijken en nog eens. Wat leuk om dit met jullie family-ke te doen.
    Hier alles oké, see you later Canadezer 😘😘🤣
  3. Tinneke:
    18 juli 2023
    Oh elke keer opnieuw moeten we zeggen waaaaauw zo mooi,hoe langer jullie weg zijn worden de fotokes mooier en mooier!Het zal zowieso een vakantie zijn waar nog lang zal over gepraat worden !Zo blij dat jullie de gelegenheid hebben om zulke mooie plaatsen te bezichtigen met jullie kids samen!!!Er zijn weinig kids die dat kunnen zeggen!!Dus geniet er verder nog met volle teugen van,maar dat zal ni mankeren zegt!Verder nog een veilige reis gewenst.Nonkel staf en Tinne
  4. Bonneke&Vokke:
    18 juli 2023
    prachtig landschap nogal iets anders dan ons België landje🤣
    Wij kijken al uit naar de volgende stop 😘
  5. Greta Derudder:
    18 juli 2023
    Wat zijn we blij met al deze mooie foto's dat jullie doorsturen, zo reizen we een beetje mee en genieten samen met jullie van deze prachtige natuur.
    B-V-M-L reis veilig verder en tot de volgende leuke, mooie foto's. Knuffel mammie.
  6. Fam Rulmonde - Vivet:
    18 juli 2023
    Een iets langere trip, na lekkere Canadese kibbelingen. Zeer benieuwd naar jullie wending, op dit avontuur!

Have good trip!
  7. Les &Nora:
    19 juli 2023
    Wij blijven genieten van jullie verhalen en foto’s 😁
  8. Marnix De Sadeleer:
    19 juli 2023
    Beste Vanessa,
    Tijdens de middagpauzes genieten wij dagelijks van de mooie foto's en reisverslagen.
    Wat heb je met die beer aangevangen ;-)
    Groetjes van ons allen