Clearwater - Wells Gray PP

14 juli 2023 - Clearwater, Canada

Deze ochtend zijn we al vroeg op pad voor een rit van zo'n 4 uur richting Clearwater dat bij het Wells Gray Provincial Park ligt. We verlaten de provincie Alberta om vanaf hier in British Columbia te vertoeven. We draaien dus onderweg onze klok nog een uurtje terug waardoor het 9u vroeger is dan in België.

In Clearwater staan we 2 nachten op campground Dutch Lake Resort.

We hebben een heerlijk plekje aan het meer geboekt. De rest van de dag genieten we dan ook van wat zwemmen en het uitzicht.

De volgende ochtend vertrekken we, na een frisse ochtendduik in het meer, voor een rit door het Wells Gray PP. Dit park staat bekend om zijn vele watervallen. We kiezen er drie uit, dicht bij de parkeerplaats want hebben geen zin in een lange hike vandaag :-).

We rijden eerst naar de verste, de Helmcken Falls, 141 hoog. De foto is mooi maar bevat niet de schoonheid die we met onze eigen ogen zagen. Wauw, we zijn erg onder de indruk, wat een prachtige waterval!

Op de terugweg stoppen we nog bij de Dawson Falls en de Spahat Creek Falls.

De Dawson Falls zijn niet heel hoog maar heel breed en krachtig en de Spahat Creek Falls zijn dan weer heel mooi door de hoge rotswanden eromheen.

Alle drie erg verschillend, leuk!

Na de middag genieten we verder van de rust op de campground en het meer en we huren 2 SUP's.

Morgen rijden we met een tussenstop van 1 nacht in Clinton door naar Whistler.

See ya

B & V M & L XxXx

1. Goedele Plovie:
    15 juli 2023
    Wat een pracht daar! Genieten maar!
  2. Bompi:
    Prachtige verhalen en foto s, wat een topvakantie. Grtjs Bompi
  3. Tante diane:
    Ongelofelijk wat een reis.zalig
  4. Bobo:
    15 juli 2023
    Ik kan heel goed geloven dat het in het echt nog veel mooier is. Begin toch wel wat jaloers te worden op dit prachtig avontuur. 😜(gezond jaloers hé 🤣)
    Ongelooflijk tof dat jullie dit met jullie family-tje kunnen doen. Onvergetelijke momenten waar jullie nog veel over zullen vertellen. TOP🔝
    Geniet nog van al die pracht, we love you all 😘😘😘
  5. Wenneke:
    15 juli 2023
    Oohhh … zalig om zoveel foto’s te zien en om alles mee te mogen bekijken en mee genieten!!!! Blijven sturen hé!! Enjoy!!!! Xx
  6. Tinneke:
    15 juli 2023
    Oh zaaaalige fotokes,ze worden met den dag mooier precies,leuk jullie 4 zo zien te genieten samen!blij jullie te kunnen volgen.Altijd benieuwd naar de volgende
  7. Fam Rulmonde - Vivet:
    18 juli 2023
    Onmogelijk om via de foto's te zien wat jullie zien. Maar het is ontzettend mooi. Een plek om jezelf te vinden volgens ons.
    De vele campings zijn ook elke keer een kleine ontdekking.

Heerlijk, rustiger dagje.

Peace fingers !
  8. Nikki:
    20 juli 2023
    Altijd leuk om jullie verhalen te lezen. Prachtige foto’s! Genieten maar!