Campbell River deel 2 - Elk Falls PP

22 juli 2023 - Elk Falls Provincial Park and Protected Area, Canada

We hebben een nachtje extra geboekt in Campbell River omdat we hier last minute een tocht hebben geboekt met een watervliegtuig  of 'float plane' nl de 'historic mail flight' met Corilair. https://www.corilair.com/historic-mail-flight/
Deze ochtend vliegen we mee met de 'De Havilland Beaver' uit 1977 met piloot Joel die vandaag op 5 verschillende eilanden pakketjes en brieven afzet/ophaalt.  Ook personen die vervoer nodig hebben naar een eiland kunnen deze vlucht boeken.  Wij vliegen mee als toeristen :-) en zetten op de eerste 2 eilanden 2 personen af.  We zijn 2.5 uur onderweg en na iedere stop kan ieder van ons eens naast de piloot zitten, supertof!  Het lijkt wel een aparte wereld al die eilandjes, wat een ervaring om dit van boven uit te kunnen bekijken en om op enkele eilanden eens te kunnen rondkijken!
Er is zoveel te vertellen over deze voormiddag maar dan wordt het een héééél lang verhaal. :-)
Na de middag stoppen we bij de Discovery Pier in Campbell River.  Hier eten we een ijsje en huren we 2 vishengels voor de jongens.   Lou wou zo graag eens vissen deze vakantie!  Hij vangt dan ook nog een klein visje dus zijn dag kan niet meer stuk!
De volgende dag rijden we meteen door naar onze volgende campground.  We hebben voor deze nacht namelijk nog geen overnachting geboekt.  We hebben gezien dat op Quinsam Campground in Elk Falls Provincial Park heel wat FCFS plekken zijn (first come, first served).  Deze plekken kan je niet reserveren.  We rijden de campground op en zien enkele vrije plekken dus we kiezen er eentje uit.  In de namiddag komt de ranger langs en betaal je cash voor je nacht.  Prima systeem!
We doen vanaf de campground een stevige trail naar de Elk Falls door een prachtig bos met heel oude, grote bomen.  's Avonds wandelen we nog een trail langs de Quinsam rivier en spotten een otter (sorry, geen foto :-)) en een hert.
Moe maar voldaan duiken we ons bedje in.
Morgen rijden we naar Parksville, wat terug in de richting van de ferry is, voor onze laatste nacht op het eiland.

Greetz

B & V – M & L  xXxX

1. Goedele Plovie:
    23 juli 2023
    De bijzondere momenten blijven maar komen in een waanzinnige omgeving! Niet vergeten terug te komen hé 😉
  2. Bobo:
    23 juli 2023
    Wat een amazing trip, jullie waren zoals de flying doctors. Wat een ervaring. Onverwachte momenten zijn zoals ik zie een prachtige ervaring. Die natuur is al zooooo prachtig op de foto's, wat moet het niet zijn als je in de foto zit. 😍 Die foto met dat hert is precies een poster. Ik word er hier weer helemaal happy van. Voor het vliegtuigje is geen hoogtevrees vereist denk ik, maar je ziet het allemaal van boven en dat is toch wederom heeeel prachtig. Ik mis jullie, maar nog volle 100% genieten daar. Dikke knuffels.
  3. Wenneke:
    Whiehoeeeeeeee! Machtige avonturen!!!
  4. Bompi:
    23 juli 2023
    Das toch echt om nooit te vergeten, zo mooi😜😜😜😜
  5. Tina:
    23 juli 2023
    Zo leuk om jullie prachtige reis mee te volgen. Wanneer ik jullie mail zie kan ik niet wachten om jullie verhalen te lezen. En wat een prachtige foto’s.
    Geniet er nog super van lieverdjes. 💋 Wint ( Warre, Ivo, Noor en Tina)
  6. Eddy en Tientje:
    23 juli 2023
    Hoy avonturiers. Dit is een onwaarschijnlijk mooi verhaal, met de ene belevenis, die de andere overtreft. Probeer het allemaal op te slaan, en maak er een mooi boek van. We genieten mee, vanuit een fris en regenachtig België. Nog veel fun hoor.!
  7. Bonneke&Vokke:
    24 juli 2023
    Prachtige foto's van uit de lucht🥰 voor jullie moet het een fantastische ervaring geweest zijn
  8. Tinneke:
    24 juli 2023
    Weer prachtige fotokes en weeral toffe belevenis voor mill en Lou,naast de piloot dat zullen ze wel prachtig gevonden hebben