Lake Louise - Moraine Lake

7 juli 2023 - Lake Louise, Canada

De afgelopen dagen geen bereik gehad maar ondertussen back on the wifi...

Vandaag staan de 2 bekenste meren van West-Canada op het programma.

Om daar te geraken, besluiten we, berenspotters als we zijn, om toch weer langs de 'Bow Valley Parkway' te rijden ipv langs de snelweg. Net als de weg ten einde loopt en we tegen elkaar zeggen: 'weer geen beren vandaag', zien we voor ons een grote zwarte loebas de baan oversteken. 'Wa jow' horen we achter ons :-). Hij blijft nog even in de berm op zoek naar bessen en ander lekkers. Wauw wauw wauw!!!!!

Na de eerste opwinding van de dag kiezen we ervoor om eerst een hike te doen bij Lake Louise om daarna nog een korte stop te maken bij Moraine Lake.

Een beetje een gedoe om er te geraken want door de drukte heeft Parks Canada beslist om shuttle bussen in te leggen die je op voorhand moet reserveren.

Maar eens daar aangekomen, blijkt het die moeite waard.

Nog eens wauw!!! De kleur van het water is ongelooflijk prachtig. We hiken in totaal zo'n 10 km op en neer naar de 'big beehive' op 2270m voor een uitzicht over Lake Louise. Van hieruit zie je de bijzondere kleur van het water nog veel beter.

Weetje van Lou: de kleur is het gevolg van smeltend gletsjerwater dat op zijn weg stofjes van de rotsen meeneemt en door de reflectie van het zonlicht zorgen die stofjes voor deze bijzondere kleur.

De volgende stop bij Lake Moraine is al even de moeite waard. Waar Lake Louise eerder een melkachtige blauwe kleur had is Lake Moraine van het helderste blauw dat we ooit zagen en met de '10 peaks' errond, nog maar eens wauw. 'The 20 dollar view' omdat dit uitzicht lang op het twintig dollarbiljet stond.

Op naar de volgende campground in Yoho National Park...

B & V M&L XxXx

1. Bobo:
    11 juli 2023
    OMG, wat een pracht en praal. Daar zijn geen woorden voor. Nu worden wij hier toch wel een beetje stil van. Net postkaartjes👌🔝Dien beer, wat een dikke loebas is dat🐻
    Ik kijk snel naar de volgende blog, tot zo😘😜
  2. Laura:
    12 juli 2023
    Yes toch alvast een beer gezien! Er zullen er nog wel volgen :-).
    Prachtige foto's weer!
  3. Bonneke&Vokke:
    12 juli 2023
    Door dit allemaal te lezen en te zien blijven wij verlangen naar meer
    Zo prachtig
    Dikke knuffels 🫶🥰
  4. Patrick Dedrie:
    12 juli 2023
    Zo te zien een prachtige reis vol verrassingen , wel lastig denken we als je hier en daar te voet iets wil verkennen. Hou jullie goed en tot de volgende blog !
  5. Goedele Plovie:
    Wa jow! Een betere omschrijving is er niet 🐻
  6. Dirk en wendy en kids:
    14 juli 2023
    prachtige foto's ,met zalige verslagen om te lezen ,blijven het volgen... groetjes
  7. Fam Rulmonde - Vivet:
    18 juli 2023
    De natuur is gewoonweg WAUW! Om stil van te worden. Die prachtige meren, geven prachtige foto's (van onze boys). Kan je volgens ons, uren naar kijken... Een beer die heerlijk besjes zit te smullen.

Kisses