Kaapstad deel 2

28 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanmorgen keken we direct naar buiten of er veel wolken waren. We wilden namelijk graag HET symbool van Kaapstad, de Tafelberg, ontdekken. Gezien het weer hier nogal onvoorspelbaar is, is het altijd afwachten of dit lukt tijdens die paar dagen dat je hier bent.  Als er namelijk een 'tafelkleedje' over de berg hangt (lees veel bewolking), wordt de kabelbaan gesloten.  Maar we hadden geluk, we konden meteen na het ontbijt vertrekken. Het was er ook helemaal niet druk waardoor we snel boven stonden voor een wandeling met een fantastisch uitzicht over de stad, Robbeneiland en aan de andere kant de '12 apostelen' (bergketen).

In de namiddag zijn we dan naar het V&A Waterfront geweest. Hier was vroeger enkel een troosteloze haven en pier voor Robbeneiland, waar Nelson Mandela jarenlang gevangen heeft gezeten.  Nu is het een trekpleister vol restaurantjes, winkels en gezellige sfeer.  Maar het is ook nog steeds een haven en de oude elementen zijn mooi bewaard gebleven zoals de klokkentoren en de 'Susan Kruger', één van de boten die gevangenen en hun bezoekers over en weer bracht naar Robbeneiland.  Hier hebben we rondgekuierd, terrasje gedaan en in het reuzenrad geweest. Mill en Lou hebben zelfs nog even meegedaan met de straatmuzikanten.

Morgen is het onze laatste dag. Aangezien onze vlucht pas om 17u50 vertrekt, hebben we nog even tijd om te genieten van de zon en het strand, dat hier vlakbij is. We vliegen naar Frankfurt en van daaruit gaat het weer naar Amsterdam.

We horen of zien jullie weer snel in België!

Dikke kus

x B&V – M&L x

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wenneke:
    28 augustus 2019
    Ooohh ... ik word er verdrietig van ... kan je de blog ook houden in België? Of us die niet zo spannend???? 😂😂❤️
  2. Bobo:
    28 augustus 2019
    Prachtige foto's, wat een reis. Zo leuk om het mee te volgen.
    Wel blij dat we jullie terug zullen zien. We hebben jullie gemist 😍😘
  3. Dirk en wendy en kids:
    29 augustus 2019
    Geniet er ng even van, want dit zal jullie hele leven ng wel bij blijven 👍 Veilige terugreis 😍
  4. Greta Derudder:
    29 augustus 2019
    Geniet van jullie laatste dag en nog eventjes mijmeren op jullie terrasje van deze mooie reis. B/V/M/L/ veilige vlucht en tot later. Xxxx
  5. Tinneke:
    29 augustus 2019
    Weer PRACHTIGE fotokes jullie reis zal nog dikwijls opgehaald worden!! En de kids zullen veel kunnen vertellen tegen bonneke en vake! Geniet nog en een veilige terugreis !!
  6. Bonneke&Vokke:
    29 augustus 2019
    Deze reis zal jullie zeker bijblijven
    Blij dat we een beetje hebben kunnen volgen wat een mooi land dit is
    Hier worden jullie wel gemist🥰
    Veilige vlucht terug😘
  7. Patrick Dedrie:
    Zeker nog wat genieten , en een veilige thuiskomst ,vele 😘😘😘😅👍
  8. Laura:
    29 augustus 2019
    Leuk dat jullie zoveel geluk hadden met het weer op de Tafelberg!
    Goede terugvlucht en tot snel! 😘😘😘
  9. Imane:
    🤗😍