Almost home

30 augustus 2019 - Frankfurt - Flughafen, Duitsland

Terwijl we zitten te wachten op onze laatste vlucht in Frankfurt, typen we onze laatste post.

Graag hadden we via Namibië naar Ethiopië, over Canada en misschien Ijsland teruggekomen, maar helaas, de zomervakantie zit er bijna op ;-)

We blikken terug op een geweldige reis...

Erg genoten van de roadtrip door SA met ons 4!
Zo'n 3300 autokilometers hebben we achter de kiezen maar vervelen deed het eigenlijk nooit.  Uitgestrekte landschappen, de interessante en vriendelijke locals en natuurlijk de wilde dieren,... Altijd was er wel iets te beleven onderweg.
We hebben ongelooflijk mooie plekken ontdekt, veel meer wildlife gezien dan we voor mogelijk hielden en hele lieve mensen ontmoet.

Bedankt allemaal voor de leuke berichtjes!
We maken er een mooi fotoboek van dat we nog veel zullen bovenhalen.

Travel is the only thing you buy that makes you richer!

x B&V - M&L x

1. Bobo:
    30 augustus 2019
    Blij dat we jullie straks weer zien 😍
    Voor ons was het ontzettend leuk om alles mee te volgen xxx
  2. Dirk en wendy en kids:
    30 augustus 2019
    Zal wel zijn dat dit een ongelooflijke reis geweest is....zal wel bijblijven.....spijtig genoeg komt aan alles een einde.....
    Op naar de volgende vakantie😂😎😎😎
  3. Wenneke:
    Welcome back sweeties!!! 💋💋💋
  4. Jelmer:
    30 augustus 2019
    Bedankt dat we mee konden genieten van jullie reis!!

"Graag hadden we via Namibië naar Ethiopië, over Canada en misschien Ijsland teruggekomen, maar helaas"..

Maar jullie gaan nu toch ook naar een prachtig land toe toch? ;-)
  5. Imane:
    30 augustus 2019
    Bedankt dat we mee mochten genieten van jullie prachtige reis 😍
  6. Bobo:
    30 augustus 2019
    heel blij dat onze kinderen en kleinkinderen dit hebben kunnen meemaken is ook onvergeetbaar
  7. Tante diane:
    31 augustus 2019
    wat ee betoverende reis moet dat geweest zijn .
  8. Mark Hermans:
    22 oktober 2019
    Beste Familie De3, als voorbereiding op een vergelijkbare rondreis door Zuid Afrika komende zomer ben ik reisverhalen aan het lezen. Ik vond het erg leuk om jullie verhaal te lezen, ook omdat wij een vergelijkbare reis willen maken en kinderen hebben van dezelfde leeftijd.

Zouden jullie deze reis de volgende keer weer zo maken of zijn er bepaalde delen waar je langer of juist korter zou willen blijven? Wij hebben in totaal 26 overnachtingen in Zuid Afrika en overwegen de reis net als jullie in twee te delen met een binnenlandse vlucht. Ik twijfel echter of de tuinroute voor de kinderen ook net zo leuk is als het eerste deel rondom Kruger.
  9. Familie De3:
    27 oktober 2019
    Dag Mark, hier de zaken die we volgende keer anders zouden doen:
    + We zouden eerst ofwel in Jo'burg overnachten of via Pretoria nr Hazyview rijden. Niet omdat we in Jo'burg wilden blijven maar 400 km rijden na zo'n lange vlucht was te zwaar. Niet zozeer voor de kinderen want die sliepen gewoon verder maar voor ons. Aangezien jullie voldoende nachten hebben, lijkt me dat zeker een optie.
    + Swaziland zou je gewoon als doorreis kunnen doen en 1 nacht kunnen blijven indien je nachten tekort komt maar 2 nachten vonden wij ook relax in zo'n fijne omgeving.
    +Knysna zouden we overslaan alhoewel de township tour daar wel heel goed was. Maar voor de rest sprak het ons daar niet zo aan. In de plaats zouden we langer in Tsitsikamma blijven. Prachtig en daar was de enige plek waar we echt het gevoel hadden dat we tijd tekort hadden.
    Wat je vraag rond de Tuinroute betreft, het klopt dat dit helemaal anders is dan het eerste deel van de reis maar dat maakt het net zo afwisselend en leuk, ook voor de kids. Want die dieren zijn fantastisch maar na 3 parken is het ook wel eens tof om iets anders te doen. En er zijn zoveel leuke activiteiten: kayakken, boottocht, walvissen, ziplinen... We zeiden vaak dat we iedere keer na een rit weer in een andere wereld waren, zo leek het. Veel plezier met de voorbereidingen. Groeten Vanessa
  10. Mark Hermans:
    27 oktober 2019
    Hoi Vanessa, dankjewel voor je tips! Wij willen ook het liefst overal 2-3 nachten blijven om niet iedere dag te hoeven verhuizen.
    Over de tuinroute twijfelen we nog een beetje, vanwege het weer. We zouden er ook voor kunnen kiezen om deze over te slaan, zodat we nog relaxter rondom Kruger kunnen doen. Maar als ik jouw reactie lees dan is de tuinroute ondanks het koudere weer toch wel aan te raden.
    Groet, Mark
  11. Mark Hermans:
    30 oktober 2019
    Hoi Vanessa, ik ben aan het kijken om in het Kruger park te overnachten en kom erachter dat het best moeilijk is om nog iets te vinden voor ons 5jes. Mogelijk dus buiten het park overnachten. Hebben jullie het niet gemist dat jullie niet in het park hebben overnacht?
  12. Familie De3:
    31 oktober 2019
    Eigenlijk helemaal niet Mark maar da's persoonlijk denk ik. Verschillende kennissen die er wel overnacht hadden, zouden het niet opnieuw doen en een lodge in een privé reservaat vonden we te duur voor ons vier. In Marloth Park kwamen de gnoes en antilopen voorbij onze tent gelopen en hoorden we evengoed de leeuwen van Kruger brullen en het was er heerlijk rustig. En door de privé safari waren we ook erg vroeg in het park voor een morning drive. Hazyview is ook leuke plek als je ook panorama route wil aandoen.