Addo

19 augustus 2019 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Onderweg naar Umdloti een bezoek gebracht aan de plaatselijke brandweer van Ballito.  Aangekomen op ons appartement Bahari Views, hadden we het geluk een doortocht van dolfijnen te zien vanop ons terras :-).  Zondagmorgen, rond 6h zijn we dan vertrokken richting King Shaka airport voor onze binnenlandse vlucht naar Port Elizabeth (1h20).  Onze nieuwe wagen opgepikt en een uurtje gereden naar onze volgende bestemming in Addo, De Old Drift Guest Farm.  We verblijven hier in een supergezellig huisje (Thatched Self-Catering) op een werkende citrusboerderij.  Na aankomst hebben we genoten van de surroundings en een braai in de mooie tuin.  Traditiegetrouw moest het zwembad nog uitgetest worden en het werd door de jongens officieel uitgeroepen tot 'koudste zwembad ooit'. :-)  Ze hadden hier ook weer direct een nieuwe vriend, het lieve hondje des huizes, Zazou.
Deze morgen na een heerlijk ontbijt, vertrokken we richting Addo Elephant Park voor onze laatste safaridag.  Dit park is opgericht in 1931 ter bescherming van de laatste overgebleven olifanten en met succes want vandaag leven er opnieuw grote kuddes en ook andere dieren.  We spotten al heel snel een leeuw en leeuwin in de open vlakte, indrukwekkend!  Daarna nog een paar loops gedaan en af en toe gestopt op viewpoints en de picnic site(uitstappen op eigen risico ;-)) Op weg naar de Hapoor Dam zagen we plots een kudde van wel 30 olifanten waarvan we al snel vermoedden dat ze op weg waren naar de dam om te drinken.  We stonden daar helemaal alleen toen ze vlak voor onze auto overstaken en bij de dam waren ze echt super dichtbij, een moment om nooit te vergeten! (Zie filmpje Addo)

Deze avond heel lekker en gezellig gegeten hier op de boerderij.  Morgen rijden we weer verder richting Tsitsikamma.

x B&V - M&L x

1. Laura:
    19 augustus 2019
    Weer top avonturen beleefd, super!!! 👌😘
  2. Wenneke:
    19 augustus 2019
    Bij elke foto zeg ik in mijn eigen ... Oohhh, whaaawhh, zalig, mega ... hoe moet dat dan niet in het echt zijn????? Foto van danger lions is 👌🏻!!!
  3. Fam Rulmonde - Vivet:
    19 augustus 2019
    Wauw, die olifanten... ze moesten gewoon jullie pas kruisen! Zazou, wat een schatje....
    Ontbijtje zag er top uit!🥰 De brandweermannen onder elkaar .. ze waren één en al oor! 😃 leuke roadtrip filmpjes! Keep on going tigers! 🐅
  4. Bobo:
    19 augustus 2019
    Oh, zalig die olifanten toppie. Aan eten ook geen geklaag zene mmmmm ziet er allemaal top uit. 👌🐘🐘🐘🐘🐘🐘🐘
    Leuk dat we het mee kunnen beleven 💕
  5. Goedele Plovie:
    20 augustus 2019
    A room with a view 😍 en dan nog 🐘 als toetje: super!!!
  6. Tinneke:
    20 augustus 2019
    Elke keer denk ik waaauw wat miet het leuk zijn voor de kids om zulke dingen te beleven!!! Ook voor jullie natuurlijk! Geniet ervan samen!! Prachtige fotokes

Groetjes
  7. Greta Derudder:
    20 augustus 2019
    Bjorn,een praatje met de plaatselijke brandweermannen, tof. Zazou zo een schattig knuffel hondje. De olifanten zo mooi en het babytje zo lief, op jullie eettafel zoveel lekkers, dat is op en top genieten.
  8. Imane:
    20 augustus 2019
    Moet echt zalig zijn zo tussen de dieren amai top 🥰 Heb er in Kenia niet zoveel gezien 😊. Mss toch eens overwegen om naar daar te gaan 😉 xxx