Tsitsikamma

21 augustus 2019 - Tsitsikamma, Zuid-Afrika

Na een zwaar afscheid van Zazou, reden we heel vlot richting Tsitsikamma National Park.
Vanaf hier beginnen we aan de 'Garden Route', een roadtrip die je van in Port Elizabeth naar Hermanus brengt.
Gek hoe iedere rit je hier weer in een totaal andere omgeving brengt.
Tsitsikamma betekent namelijk 'plek met veel water'.  Hier vind je oerbossen, steile kliffen en bergketens vlak aan de ruige zee.  We voelden ons direct thuis is deze prachtige, woeste omgeving.
Aangezien we rond de middag al op onze bestemming waren, hebben we na onze lunch de 'Mouth Trail' gewandeld.
Een populaire wandeling over de 'Suspension Bridge' met voor de diehards (en dat zijn wij natuurlijk ;-)) nog een stevige klim naar het uitkijkpunt helemaal bovenaan.
Eens boven gekomen werden we getrakteerd op een hele school dolfijnen.
Na de wandeling was het nog een kwartiertje rijden naar onze slaapplek, The Village Lodge, in het nabijgelegen dorpje Stormsrivier.
Na een heerlijke pizza in het Tsitrus Café, op tijd bed in want vandaag stond er heel wat op het programma.
In de voormiddag zijn we gaan kajakken want we hadden van andere Belgen onderweg gehoord dat dat hier zo leuk was.  En ze hadden gelijk, hoe tof was dat!  Door het vroege uur waren we de enigen dus hadden we de hele kloof en de 2 toffe gidsen helemaal voor onszelf! Eerst met de kajak even de zee op en daarna de supermooie kloof in.  Bij de rotsen aangekomen gingen we verder op een 'lilo', een soort harde luchtmatras waarop we op onze buik moesten liggen en met onze handen peddelen.  Mill en Lou zijn dan nog van een hoge rots gesprongen met de kreet 'Hakuna Matata', zalig!!
In de namiddag was het tijd voor Bjorn zijn bungee jump (zie filmpje).  Een onvergetelijke ervaring en in wat een prachtige omgeving.  Tsitsikamma heeft een diepe indruk op ons nagelaten!  Tot de volgende post!

x B&V - M&L x

1. Goedele Plovie:
    Once in a lifetime ❤️
  2. Greta Derudder:
    21 augustus 2019
    ADEM benement, FANTASTISCH. Zo indrukwekkende ervaring.
  3. Bobo:
    Dat is wel wat anders dan de Ourthe afvaren 😂😂😂
    Mijn hart stond stil als ik da filmke bekeek, daar moet je geen watje voor zijn enkel een stoere brandweerman durft zoiets 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼
    Prachtige foto's, wat een reis 👌😍💕❤️
  4. Steven en gezin:
    Schitterend!
  5. Dirk en wendy en kids:
    22 augustus 2019
    Omg wa is da cool👍👍👍👍👍👍👍 toppie😜
  6. Laura:
    22 augustus 2019
    Weer een ander avontuur! Ongeloofelijk hoe gevarieerd deze reis is! 👍👌😘
  7. Bonneke&Vokke:
    Wat een ervaring🤩👌
    Vond het wel spannend om BJORN naar beneden te zien vallen🙈
    😘
  8. Bisschop Gustaaf:
    22 augustus 2019
    pffff mooie ervaring voor Bjorn!!!Prachtige fotokes!Jullie zullen nog lang praten over jullie prachtige vakantie!!
  9. Kathleen:
    22 augustus 2019
    wij hebben daar ook een kayak vastliggen! en hoe meer ik jullie verhalen en foto's zie, hoe sneller ik wil vertrekken!