St Lucia

16 augustus 2019 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

het was een toffe autorit naar ST Lucia.
We hebben luxe kamers voor ons (mill en lou)en voor papa en mama ook heel luxe.en we hebben zelfs een zwembad.
we zijn ook vandaag naar de zee geweest met heel grote golven.
en met veel plezier sluiten we de eerste dag af.

Hierboven het verslag van Mill en Lou hun eerste dag in St Lucia :-)

Na 4 dagen in de bush was het tijd voor wat luxe in het prachtige St Lucia Wetlands Guesthouse waar onze kleren en auto gewassen worden, het snorkelgerief klaar ligt, enz. Geweldig!
St Lucia is een klein dorpje vlakbij de Indische Oceaan en Lake St Lucia, één van de grootste zoetwatermeren van Afrika.  Het staat bekend om zijn vele nijlpaarden, krokodillen en watervogels.  In het dorp kan je in het donker gewoon een nijlpaard op straat of in een tuin tegenkomen want dan komen ze aan land.
Na een lange autorit hebben we nog even een kleine wandeling gedaan via de boardwalk naar het strand waar er erg sterke stroming was.

Gisteren hebben we het Hluhluwe-Imfolozi park bezocht.  Hier hebben we heel wat minder dieren gezien dan in Kruger maar wel een grote groep neushoorns en verder ook wel giraffen, zebra's, olifanten en een penseelzwijntje (het was Mill die heel serieus zei: dat is geen wrattenzwijn maar een penseelzwijn :-o).  Dus eigenlijk klinken we al erg verwend :-)  's Avonds dan afgesproken om samen iets te eten met een collega van Bjorn en zijn gezin die hier op hetzelfde moment bleken te verblijven in een guest house één straat achter ons.

Vandaag hebben we genoten van een zalig dagje zee aan Cape Vidal, het mooiste strand van St Lucia en door de aanwezige rotsen een iets rustigere zee.  Aangezien het zeewater van de Indische Oceaan nooit echt koud is en het vandaag 30° was, was het er heerlijk vertoeven.  Zo'n winters zouden we in België ook wel gewoon kunnen worden.  Ondanks de waarschuwingsborden hebben we geen last gehad van haaien, wel van nieuwsgierige aapjes die stiekem in onze strandtas kwamen neuzen.  Daarna nog een hippo and croctour gedaan en ribbetjes en burgers gegeten bij Reef and Dune.

Morgen rijden we naar Umdloti, een klein kuststadje vlakbij bij Durban.  Hier verblijven we 1 nacht in een appartement met zeezicht om 's morgens een vroege vlucht te nemen naar Port Elizabeth van waaruit we het tweede deel van onze reis verderzetten.

1. Bobo:
    16 augustus 2019
    Oh wauw, dat ziet er weer beestig 😉goed uit. Toch super fijn dat we jullie zo kunnen volgen. Hier in België triestig weer, maar voor de rest alles top 👍🏼
  2. Steven en gezin:
    16 augustus 2019
    Ziet er allemaal leuk uit! Blijven genieten!
  3. Wenneke:
    Wat een prachtige foto van jullie tweetjes!!! Genieten!! Tot morgen x! 😀😀😀
  4. Bisschop Gustaaf:
    17 augustus 2019
    prachtige fotokes weeral een vakantie om over blijven te vertellen!!!
  5. Greta Derudder:
    17 augustus 2019
    Mill en Lou wat een mooi reisverslag,zwembad en prachtige dieren.
    Bij ons aan zee niet te mooi weder.
    Een veilige vlucht en tot veder nieuws van jullie reis verhalen. B-V-M-L XXXX.
  6. Laura:
    One word: WOW 👌
  7. Imane:
    Das pas genieten 😍
  8. Axel De Meyer:
    18 augustus 2019
    Hoi Björn, iets later dan gepland hebben we vandaag genoten van jullie verhalen en foto's, er zijn geen andere woorden voor dan "indrukwekkend".

Geniet nog van het vervolg van jullie reis en zorg goed voor elkaar....

Groetjes Vero & Axel, Leon
  9. Jelmer:
    19 augustus 2019
    Ziet er goed uit! Geniet ervan!