Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

14 augustus 2019 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

The Big Five hebben we ingeruild voor de prachtige berglandschappen van Swaziland, het kleinste land van Afrika, dat middenin Zuid-Afrika ligt.  Na een uurtje rijden kwamen we aan de grens met Swaziland (Eswatini).  Na het nodige papierwerk konden we vlot de grens over.  Overal waar we rijden, staan er borden die waarschuwen voor potholes (putten in de weg) en meestal is daar wel wat van aan.  Soms zo erg dat je beter naast de weg rijdt ipv erop. (zie filmpje :-))

In Swaziland verbleven we in het Mlilwane Wildlife Sanctuary.  Dit wildreservaat is gelegen in de uitgestrekte Usushwana vallei.  Hier zitten voornamelijk zebras, wrattenzwijnen, antilopen, enz .  Geen gevaarlijke dieren waardoor je hier kan wandelen, fietsen en paardrijden.  We sliepen hier 2 nachten, één daarvan in een beehive hut (zie filmpje van Lou) en één nacht in de Family Wooden Hut.
De beehive hut is een traditionele Swazi hut waar voor het comfort een badkamer aan gemaakt is.

Na een stevig ontbijt met prachtig uitzicht, hebben we de hippo trail gewandeld.  In de namiddag zijn we dan gaan paardrijden en nadien moest het koude zwembad nog uitgetest worden door de boys.

's Avonds konden we aan het kampvuur zitten waar de wrattenzwijnen van de warmte komen genieten, zo schattig!
Vandaag zetten we onze tocht verder richting de Indische Oceaan naar St. Lucia.

x B&V - M&L x

1. Goedele Plovie:
    Waw, waw, waw!!!!
  2. Bisschop Gustaaf:
    14 augustus 2019
    we wensen jullie nog veel plezier toe met jullie belevenis!!Tinne en stafkexxx
  3. Patrick Dedrie:
    14 augustus 2019
    Wat is dat allemaal mooi , wat een belevenis voor jullie ,Mill en Lou , hou jullie goed.
  4. Wenneke:
    14 augustus 2019
    De max!! Heerlijk om te lezen!!! Zo jaloers!!! Ggrrr!!!
  5. Jelmer:
    14 augustus 2019
    " Na het nodige papierwerk konden we vlot de grens over "... Heb je ze gezegd dat je van KGH was?
  6. Laura:
    Wow, weer zo uniek!
    Zo schattig die pumba's :-)
  7. Greta Derudder:
    14 augustus 2019
    Lou, mooi filmpje gemaakt, terug een heel mooi reisverhaal. Bj- V-M-L.xxxx
  8. Imane:
    Zalig 😍
  9. Bonneke&Vokke:
    15 augustus 2019
    Het is mooi om jullie zo te zien genieten
    Jullie stralen gewoon🤩