Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

14 augustus 2019 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

The Big Five hebben we ingeruild voor de prachtige berglandschappen van Swaziland, het kleinste land van Afrika, dat middenin Zuid-Afrika ligt.  Na een uurtje rijden kwamen we aan de grens met Swaziland (Eswatini).  Na het nodige papierwerk konden we vlot de grens over.  Overal waar we rijden, staan er borden die waarschuwen voor potholes (putten in de weg) en meestal is daar wel wat van aan.  Soms zo erg dat je beter naast de weg rijdt ipv erop. (zie filmpje :-))

In Swaziland verbleven we in het Mlilwane Wildlife Sanctuary.  Dit wildreservaat is gelegen in de uitgestrekte Usushwana vallei.  Hier zitten voornamelijk zebras, wrattenzwijnen, antilopen, enz .  Geen gevaarlijke dieren waardoor je hier kan wandelen, fietsen en paardrijden.  We sliepen hier 2 nachten, één daarvan in een beehive hut (zie filmpje van Lou) en één nacht in de Family Wooden Hut.
De beehive hut is een traditionele Swazi hut waar voor het comfort een badkamer aan gemaakt is.

Na een stevig ontbijt met prachtig uitzicht, hebben we de hippo trail gewandeld.  In de namiddag zijn we dan gaan paardrijden en nadien moest het koude zwembad nog uitgetest worden door de boys.

's Avonds konden we aan het kampvuur zitten waar de wrattenzwijnen van de warmte komen genieten, zo schattig!
Vandaag zetten we onze tocht verder richting de Indische Oceaan naar St. Lucia.