Knysna

23 augustus 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

De laatste nacht in Tsitsikamma kregen we een zieke.  Waarschijnlijk had Mill iets verkeerd gegeten.  Gelukkig mochten we nog wat langer op onze kamer blijven, voordat we richting Knysna vertrokken, zo'n 100 km verder.

In Knysna verblijven we in het comfortabele Protea Hotel aan het Knysna Quays Waterfront.  Knysna is gelegen tussen bergen en bossen en aan een grote lagune.  De Indische Oceaan vult de baai 2x per dag met zeewater, terwijl ook het regenwater uit het Outeniquagebergte hier in de lagune stroomt.  De eerste dag goed gerust en in-room dining :-) Sommige restaurants op het Waterfront leveren op de kamer!

Na een goede nachtrust, was Mill terug toppie en hebben we onze township tour kunnen doen.  Het was puur Afrika, zei Mill :-)
We bezochten er een pre-school, wat lokale winkels en leerden de Xhosa click songs en Afrikaanse drum.  Op weg naar de township konden we genieten van de mooie uitzichten over de Knysna lagune en de Heads.

We hadden ballonnen en snoepjes bij voor de kindjes en stiften en potloden voor de kleuterschool wat voor veel lachende gezichtjes zorgde.
Sowieso heerste er in deze township een leuke vibe tussen de mensen.  Er was weinig criminaliteit zoals in sommige andere townships, uiteraard wel armoede en problemen met drugs en alcohol maar Ella (onze gids) doet daar uitstekend werk met haar safe house waar ze kinderen van alle leeftijden opvangt en verschillende andere projecten.

Morgen staat er met 400 km een reisdag op het programma.  We reizen verder naar Gansbaai, De Kelders!

See ya!

x B&V - M&L x

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Patrick Dedrie:
    23 augustus 2019
    Een mooi land , met arme bevolking tussenin .
    Mill , hou je goed hé , het is een wereldreis om nooit te vergeten voor iedereen.
    Voor ons zeer interessant met de mooie uitleg en foto's....prachtig..
    Vele groetjes Mammie en Pappie
  2. Bobo:
    23 augustus 2019
    Oh, zo leuk dat schooltje en die kindjes. 💕😍Gelukkig was Mill ni te lang ziek. Wat een reis 👌👌👌
    We missen jullie wel hoor.
    De meisjes doen het hier ook goed 🐔🐔
    Grtjs uit het warme België 😉😘😘😘
  3. Wenneke:
    23 augustus 2019
    Zalig die school! Zou het me niet kunnen voorstellen om daar les te geven maar zou wel een zalige ervaring zijn!! Nog kleuterjuf nodig daar???
  4. Goedele Plovie:
    Veilige reis morgen!
  5. Laura:
    24 augustus 2019
    Weer erg indrukwekkend! Gelukkig was Mill niet lang ziek.
    Jullie zijn wel veel leuke Zuid-Afrikaanse teksten tegengekomen, grappig!
  6. Fam Rulmonde - Vivet:
    Oh Millie Frikandillie! Blij dat je je snel terug beter voelde!😍

Genieten van de verhalen en de foto’s. Schattige foto’s in het schooltje. Ze zagen er ongelofelijk gelukkig uit met de ballonnen! 😃
  7. Greta Derudder:
    24 augustus 2019
    Mill en Lou, de kinderen zo blij met hun geschenk dat ze van jullie hebben gekregen.
    Bjorn en Vanessa wat een prachtige reis, geniet van al het mooie.
    Hopelijk geen zieke meer.xxxx
  8. Steven en gezin:
    24 augustus 2019
    Vooral Mill en Lou zullen wel onder de indruk zijn van hoe en met wat andere kindjes ook gelukkig kunnen zijn. Doet je wss wel eens stilstaan bij al het goede en luxueuze wij hier wel hebben.verder genieten en veilig reizen!
  9. Bisschop Gustaaf:
    25 augustus 2019
    In 1 woord gezegd PRACHTIG,Prachtig ,zo mooi die blije kindjes die zo tevreden zijn met iets klein,een simpel balonneke!!Prachtig gedaan van jullie!!!Heel mooie fotokes!Al goed dat mill er vlug terug bovenop is!!Geniet nog van jullie verdere reisje!!warme groetjes uit Deurne