Knuckles Forest Reserve

30 juni 2025 - Knuckles, Sri Lanka

Onze eerste update na enkele dagen want op de eerste bestemming was er geen wifi en ook geen bereik…
Onze reis naar Sri Lanka verliep supervlot.
De 2 vluchten met tussenstop in Dubai zijn mooi op tijd vertrokken en de service van Emirates was top!  Ze trekken op de vlucht zelfs een foto met een polaroid als aandenken.
Na aankomst stond onze driver, Susantha, op ons te wachten.  We kregen elk een ketting rond onze nek als verwelkoming.   Na de eerste kennismaking waren we al snel op pad richting onze eerste bestemming, Rangala, in een zeer afgelegen gebied. 
Een lange rit dus van zo’n 5 uur.  Dat hakte er stevig in want we waren al een hele tijd onderweg sinds we thuis waren vertrokken richting Düsseldorf.  We zagen het dagelijkse Sri Lankaanse leven passeren en deden af en toe een dutje.  
De laatste 2 kilometer moesten we overstappen in een 4x4 die ons richting onze glamping site ‘Wild Glamping Knuckles’ bracht en geloof ons… dat was geen overbodige luxe… It was a bumpy ride 😊

Hier sliepen we 2 nachten in uitgeruste tenten.  Er stonden bedden en we hadden een eigen badkamer met douche en toilet.  Elektriciteit was beperkt met een generator en je wist nooit wat je tegenkwam in de badkamer 😉  Bij Mill en Lou zat er af en toe kikkers 😊

Na het avondeten zijn we er vroeg ingekropen want de volgende ochtend stond er een hike op het programma om het gebied te verkennen.

Dat gebied is het Knuckles Forest Reserve, Unesco Werelderfgoed.  Na het ontbijt maken we kennis met onze 2 gidsen, want alleen hiken is hier niet toegestaan.  Om te beginnen geven ze onze speciale ‘leach socks’, bloedzuigersokken dus.  We hebben geluk met het weer, het is droog en zonnig want als het regenachtig is, zijn er onderweg héél veel bloedzuigers.  We trekken de lange sokken over onze eigen sokken en broek en er wordt nog een product opgespoten.  Onderweg plukken we toch redelijk wat beestjes van onze schoenen en sokken maar we leren dat ze ongevaarlijk zijn, en zelfs als therapie worden ingezet in bvb China.  Onze gidsen hebben veel kennis  en tonen ons verschillende dieren zoals salamanders, een uil, diverse vlinders, aapjes en ontelbare wilde planten en bomen.  De peperplant, kardemom, kruidnagel, jack fruit, mango, avocado, bananen… .  Wat een diversiteit! We passeren rijstvelden, theeplantages en watervalletjes, waar we ook een keertje kunnen zwemmen.  We kijken, ruiken en beleven met volle teugen.
Na een hike van zo’n 10 km komen we aan bij een familie die ons een kleine kookdemo geeft van onze lunch.  Rijst met verschillende curries en de lekkerste bananen en avocado’s die we ooit geproefd hebben.

Na 2 dagen ongerepte natuur tussen de lokale bevolking die ons met de grote glimlach verwelkomden, is het tijd om verder te trekken richting Kandy, zo’n 2 uurtjes rijden.
Daarover later meer..

Greetz
Bjorn, Vanessa, Mill en Lou XxXx
 

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

10 Reacties

  1. Wennene:
    1 juli 2025
    Whooeehhie. Blij met wat nieuws want ik werd al wat ongerust!! Hopelijk af en toe ook wat rust hé sporty family! Zalige foto’s. Zwemmeke zal deugd gedaan hebben. Genieten maar! Hier hittegolf in België …
  2. Tante diane:
    1 juli 2025
    Aha spannend genoeg
  3. Family Rulmonde:
    1 juli 2025
    Waaaaat een laaaaaange reis. 😃
    Grenzen verleggen en angsten overwinnen met al die (prachtige) beesten in de buurt! Witte sokken fashion in de broes, mooie fauna en flora! Geniet ervan!
    Mwuah Vivianie & co
  4. Dirk en wendy en kids:
    1 juli 2025
    Hoi hoi wederom de moeite zo te lezen.... geniet ervan
    Grtjs dirk wendy en de kids
  5. Leen & Gunther:
    1 juli 2025
    Geniet van jullie verlof!
  6. Laura:
    1 juli 2025
    Al meteen prachtig vanaf dag 1, de max! Geniet ervan en kijk uit naar het volgende verslag! xxx
  7. Eddy:
    1 juli 2025
    Wow, wat is de wereld toch mooi. Opnieuw een top belevenis van once in a lifetime. Jullie lijstje wordt steeds indrukwekkender. (Wat een woord)
    Proeven, ruiken, kijken en genieten. En vooral alles opslaan, en meenemen, voor altijd. Dank dat we mee mogen genieten. 👍👊🌞😘.
  8. Bobo:
    2 juli 2025
    Blij weer wat van jullie te horen. Bloedzuigers and a lot of andere beestjes.
    Wat een prachtige natuur. Geniet van al dat moois, we kijken uit naar het volgende verhaal.
    Dikke knuffels uit het hete Belgiëlandje 😘😘😘
  9. Bisschop Gustaaf:
    2 juli 2025
    Waauw weeral een leuke belevenis !amai zal wel warm zijn met jullie sokjes!Maar beter dat dan de bloedzuigers te werk laten gaan he pfff!Geniet er samen van he,maar dat zal wel zo te zien aan julie fotokes!Groetjes tinne en stafke
  10. Les en Nora:
    4 juli 2025
    Wat een leuke start van jullie avontuur daar…. Super!