Hazyview

9 augustus 2019 - Hazyview, Zuid-Afrika

Gisterenochtend zijn we goed aangekomen in Johannesburg.  Woensdagnamiddag had onze eerste vlucht uiteindelijk bijna 1,5 uur vertraging waardoor onze voorziene tussenstop in München van 2u20min welgekomen was.  We konden in München dan ook meteen boarden voor onze lange vlucht richting Zuid-Afrika.   Eind goed, al goed :-)  In Johannesburg aangekomen, ging alles heel vlot en waren we al snel op weg naar onze eerste bestemming, Hazyview.  Dat was nog zo'n 400 km rijden dus dat was best pittig na zo'n lange nachtvlucht.  In Hazyview aangekomen, nog even gestopt bij de supermarkt waarna we al snel in een heerlijk bed konden duiken.  Hier slapen we in Bergdale Cottages, waar de jongens direct vrienden waren met de paarden, Fella en Monty, die vrij op het domein lopen.

Na een goeie nacht zijn we vanmorgen vertrokken voor de panorama route.  Deze vertrekt in een nabijgelegen dorp, Graskop, en leidt je langs verschillende views en bezienswaardigheden.  Het weer werkte vandaag niet echt mee, we hebben best veel mist gehad maar hebben toch heel wat moois gezien op onze weg.

Eerste stop was Bourke's Luck Potholes, rotsformaties die in cilindervorm zijn uitgesleten door 2 stromende rivieren die hier samenkomen.  Verderdoor The Three Rondavels viewpoint, 3 reusachtige rotskoepels aan de overkant van de canyon die de vorm hebben van Afrikaanse hutten.  De canyon zelf is de 3e grootste ter wereld, met zijn 26 km lengte en 800 m diepte.  's Middags aan een prachtig plekje gestopt om te lunchen, Potluck Boskombuis, een restaurant langs de rivier zonder stromend water of elektriciteit.  De 'boerewors met mieliepap' waren heerlijk!  Daarna nog een laatste stop bij de Lisbon Falls waarna we terug naar ons huisje gereden zijn.  Zo dadelijk gaan we nog iets eten in Pioneer's Grill en weer op tijd in bed.  Want morgenvroeg rijden we door het Kruger Park naar onze volgende bestemming.

Wordt vervolgd...

1. Goedele Plovie:
    Wij willen foto's 😀 Klinkt als prachtig en intens.x
  2. Greta Derudder:
    9 augustus 2019
    Mammie volgt jullie via mijn wereld atlas, zopas jullie verslag gelezen, kzou een vlinder willen zijn om mee te vliegen hihi.Geniet van deze mooie natuur en hun cultuur, veel plezier Mill e Lou.
  3. Patrick Dedrie:
    9 augustus 2019
    Blij jullie te horen , Kruger park zal best wel heel mooi zijn om door te rijden ,hou het veilig en rij geen platte banden😘tot verder nieuws ,hier alles goed in de familie
  4. Steven en gezin:
    Ziet er fantastisch uit!
    Genieten met volle teugen!
  5. Kathleen:
    9 augustus 2019
    wij logeren daar ooooook! daar kunt ge al de eerste boodschap achterlaten :D
  6. Bobo:
    9 augustus 2019
    Fijn iets van jullie te horen. We missen jullie en de meisjes missen jullie ook. Hebben vandaag geen 🥚meer gelegd. Ik zal er morgen is een klapke mee doen 🤣🤣🤣
    Veel foto's trekken van de 🦓🐃🦏🐘🦒
    Kusjes aan de Boys 😘😘
  7. Laura:
    9 augustus 2019
    Mooie foto’s, je ziet jullie genieten! Nu naar de eerste safari. Benieuwd welk dier jullie eerst spotten, is zo uniek en gaat je voor altijd bijblijven. Mine was a 🦓. 😊
  8. Bonneke&Vokke:

Mooie foto’s
    Dikke kus
  9. An Heymans:
    10 augustus 2019
    Prachtig krachtige foto's! Fijn om mee te genieten!
    Geniet ervan met volle teugen, lijkt een unieke ervaring!
  10. Bisschop Gustaaf:
    12 augustus 2019
    prachtige fotokes blij het te kunnen meevolgen
    groetjes uit Deurne